Prăjiturile cu cremă sau fructe se vând cel mai bine în weekend. Preţurile reduse şi ofertele speciale pentru pensionari sunt metode prin care cofetăriile îşi fidelizează clienţii. Cum vine sfârşitul de săptămână, timişorenii dau fuga la cofetărie. Profiterolul preparat după o reţetă specială, cu ciocolată şi caramel, concurează cu clasica savarină pentru a ocupa primul loc în topul preferinţelor dulci ale timişorenilor.
De la tineri la pensionari, aceştia şi-au transformat cumpărarea prăjiturilor într-o adevărată tradiţie, iar ziua în care deserturile dulci se bucură de cea mai mare popularitate este, statistic, sâmbăta.
„Vânzarea merge cel mai slab joi şi cel mai bine sâmbătă”, a spus Ovidiu Ciuhandu, care a lansat în unul din cartierele timişorene un magazin specializat în produse de panificaţie şi cofetărie. „Din categoria produselor de cofetărie, cel mai bine se vinde profiterolul, iar din cea a produselor de patiserie, ştrudelul”, a explicat Ovidiu Ciuhandu.
Metode de fidelizare a clienţilor
Un magazin nou, plin cu produse de panificaţie, patiserie şi cofetărie, reuşeşte cu greu să intervină în rutina de cumpărături a timişorenilor. Preţurile reduse se pot impune însă pe piaţă, mai ales pe timp de criză. Ovidiu Ciuhandu a dezarmat concurenţa cu produsele care se ieftinesc odată cu venirea serii. Astfel, după ora 20.00, prăjiturile devin cu 30 la sută mai ieftine, iar după ora 21.00, produsele de patiserie se vând la jumătate de preţ. „Am ales soluţia aceasta pentru a nu rămâne cu produse în magazin şi pentru a avea mereu totul proaspăt”, a explicat Ovidiu Ciuhandu. La scurt timp după lansarea ofertelor „de seară”, magazinul de pâine şi prăjituri s-a umplut de clienţi, o mare parte dintre ei fixându-şi programul de cumpărături după ora 20.00. „Încercăm să-i obişnuim pe oameni cu produsele mai mici, dar proaspete, în locul ce