În Craiova, războiul cu decibelii eliberaţi de maşini, trenuri, tramvaie, avioane şi uzine va fi declanşat luna viitoare. Bătălia se anunţă una de uzură fiindcă arsenalul este foarte scump.
Planul de acţiune pentru reducerea nivelului de zgomot în Craiova a fost avizat de Comisia tehnică regională a organismelor pentru protecţia mediului din Oltenia. Autorităţile din Bănie au obligaţia să pună în practică strategia de reducere a balamucului şi să raporteze agenţiilor teritoriale de mediu situaţia de pe frontul de luptă, pentru ca acestea să informeze mai departe Comisia Europeană. Asta însă numai după analiza şi avizul consiliului local municipal, pe care executivul le solicită în şedinţa din această lună. Potrivit unei directive din 2002 a Parlamentului European, transpusă în legislaţia românească în 2005, nivelul de zgomot maxim admis pentru drumuri şi căi ferate este de 70 de decibeli ziua şi 60 noaptea, iar până în anul 2012 trebuie atinse valorile de 65 de decibeli ziua şi 50 noaptea. Pentru zonele industriale, valorile maxime sunt 65 de decibeli ziua şi 55 noaptea, cu ţintă pentru 2012 - 60 cu 50. Specialiştii susţin că prin valoare maximă admisă nu se înţelege valoarea la care autorităţile trebuie să se culce pe o ureche, zgomotul fiind foarte dăunător omului la intensitate mare: hipertensiune arterială, dereglări psihice, nivel mai mare de stres şi chiar probleme auditive. Conform hărţilor de zgomot pentru Craiova, realizate în 2007, în zona a 19 străzi din municipiu sunt depăşite valorile maxim admise de zgomot, din cauza traficului rutier, a tramvaiului şi a trenului: bulevardele Dacia, Decebal, Calea Bucureşti, Nicolae Titulescu, Calea Severinului, 1 Mai, Ştirbei Vodă, Romanescu, Carol I şi Râului, străzile George Enescu, Petre Ispirescu, Spaniei, Independenţei, 13 Septembrie, Brestei, Caracal, Tabaci şi Bariera Vâlcii. Pe străzi precum Bariera