După ce şi-au stabilit prezidenţiabilii încă dinainte de începerea verii, partidele se pregătesc să revină în forţă în septembrie pentru a-şi pune la punct strategiile pentru alegeri. În an de criză economică, politicienii spun că, deşi se aşteptau la cheltuieli mai mici decât în 2004, tatonările în domeniul publicităţii par să arate tarife mai mari. Suma de 4 milioane de euro este estimată ca fiind minimul necesar pentru o campanie "decentă". La extremă se vehiculează o sumă cuprinsă între 10 şi 15 milioane de euro.
Cu o singură excepţie (PD-L), partidele politice şi-au stabilit oficial prezidenţiabilii pentru alegerile din noiembrie încă dinainte de începerea verii. Şi după desemnarea candidaţilor au început timid şi pregătirile pentru campania electorală. Echipe de campanie, coordonatori, strategii şi programe politice. Începutul lui septembrie este termenul de la care începe numărătoarea inversă. Anul electoral 2009, deşi e unul de criză, nu se anunţă însă a fi şi unul foarte ieftin pentru puşculiţele partidelor politice, cel puţin în privinţa publicităţii electorale, căci firmele din domeniu par a cere tarife care nu ţin cont de criză.
"Firmele de publicitate cer sume mari acum ca să recupereze ceea ce au pierdut la ultimele alegeri. Iar anul acesta este ultimul tren electoral", sună explicaţia dată de unul dintre politicieni. Iar estimarea minimă a unei campanii electorale "decente" pentru prezidenţiale, făcută de partide, este de 4 milioane de euro.
FIRMELE DE PUBLICITATE, MAI SCUMPE
Candidatul UDMR la prezidenţiale, Kelemen Hunor, spune că se aşteaptă ca, în ciuda faptului că 2009 este un an de criză, cheltuielile pentru alegerile prezidenţiale să fie mai mari decât în 2004. "Am constatat că, de la un an la altul, costurile de campanie sunt din ce în ce mai mari. Şi cred că, în acest an, campania pentru prezidenţi