La 13 august, la Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului era prezentat spre avizare un Plan de Urbanistică Zonală (PUZ) al ministrului Turismului, Elena Udrea. Pe terenul proprietate personală de pe malul Lacului Griviţa beneficiara doreşte să construiască cinci blocuri. Timp de mai bine de doi ani, cei 6.000 de metri pătraţi au fost ameninţaţi de un alt proiect, unul de interes naţional. În 2007, proprietatea ministrului era brăzdată, ce-i drept pe hârtie, de viitoarea străpungere către Autostrada Bucureşti-Braşov. Astfel că proiectul rezidenţial al Elenei Udrea a fost condiţionat pentru aprobare de schimbarea unui alt PUZ, şi anume legătura spre autostradă. Traseul acestei penetraţii a staţionat mai bine de doi ani pe terenul ministrului Turismului, făcându-l neconstruibil. În aprilie 2009, bulevardul îşi modifică unghiul. El va traversa lacul, dar şi Cimitirul Dămăroaia, eliberând proprietatea ministrului.
În luna aprilie a acestui an, în şedinţa Comisiei Tehnice de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului (CTUAT), la punctul trei pe ordinea de zi au fost avizate următoarele lucrări: PUZ zona de nord, proiectat de LORA CONSTRUCT, PUZ zona de sus aferentă Străzii Jandarmeriei, proiectant Capitel şi penetraţie Autostrada Bucureşti - Braşov, proiectant IPTANA. Cele trei proiecte avizate în aceeaşi zi sunt interdependente. Astfel, PUZ-ul ministrului, elaborat de Capitel, nu poate fi aprobat fără schimbarea traseului bulevardului de legătură spre autostradă, realizat de IPTANA. Dacă studiul iniţial din 2007 ar fi rămas în picioare, cei 6.000 de metri pătraţi de pe Strada Neajlovului ar fi fost trecuţi la capitolul "exproprieri". Întâmplarea face ca acestea să fie mult prea scumpe, iar proiectul să primească un viaduct salvator. Acesta va traversa lacul şi cimitirul, lăsând terenul Elenei Udrea liber de orice obligaţie.
ELIBERAT DE OBLIGAŢII