Israel Visel, managerul firmei care va deschide cel mai mare mall din ţară, spune că recesiunea nu i-a alungat pe români de la cumpărături. Sursa: Vlad Stănescu
Două malluri şi-au închis deja porţile în ţară, în timp ce altele au îngheţat încă din faza de proiect, din cauza crizei financiare. Fără să simtă câtuşi de puţin suflul rece al recesiunii, 1.400 de oameni lucrează intens la finalizarea construcţiei celui mai mare mall din România.
Israel Visel, managerul proiectului Cotroceni Mall, e un fost ofiţer în armată, care a venit în România după ce s-a aflat la cârma celui mai mare centru comercial din Israel - ca suprafaţă însă, de două ori mai mic faţă de proiectul pe care-l finalizează în Bucureşti. El crede că, în România, criza se vede mai bine la televizor şi în ziare, decât în realitate şi îşi întemeiază viitorul succes pe comportamentul românilor de consumatori „pasionaţi”.
EVZ: Oamenii îşi pierd locurile de muncă, toată lumea vor beşte despre criză şi vremuri grele, iar dum nea voastră deschideţi un mall. Cum speraţi să vă atrageţi clienţii?
Israel Visel:În primul rând, nu vorbim despre un simplu mall. Asta există deja. Noi construim un minioraş, în care românii de toate vârstele vor avea un motiv să vină şi să-şi petreacă timpul, indiferent de bugetul de care dispun. Cred că vor veni clienţi chiar şi din Constanţa, Ploieşti sau Piteşti. Ştiu ce vorbesc: luni întregi mi-am petrecut ore întregi în malluri: oamenilor de aici le place să facă cumpărături, să se plimbe prin magazine, să meargă la un film. Le place să se distreze, indiferent de bugetul de care dispun. Acesta este atuul meu.
„Românilor le place să-şi cheltuiască banii”
Cum l-aţi descrie pe consumatorul român, faţă de clienţii din alte ţări?
Este foarte receptiv la tot ce e nou. În Israel, de exemplu, e mai greu să-i con