Pentru a rămâne pe piață, aceștia sunt gata să-și sacrifice timpul liber și chiar să meargă acasă la clienți.
O firmă de brokeraj din Oradea și-a mulat programul de lucru, astfel încât să fie cât mai convenabil pentru client.
„Nu avem un program rigid. Ne întâlnim cu clientul și la încheierea orelor de program sau chiar la sfârșit de săptămână”, spune brokerul Nicoleta Bondici. Aceasta a avut cazuri când s-a deplasat la locul de muncă al clientului, astfel încât acesta să nu fie obligat să își ia zi liberă. „Ne programăm întâlnirile astfel încât clientul să trebuiască să meargă la bancă doar pentru semnarea contractului de creditare”, spune tânăra. Pe parcursul întâlnirii de consultanță, potențialului client i se explică produsele bancare la care are acces, costurile creditului și i se fac simulări și grafice de rambursare a creditului pentru a ști exact cât îi costă creditul la final. „Clientul trebuie să știe ce să aleagă în funcție de veniturile și de nevoile pe care le are, precum și de planurile de viitor pe care le-a făcut”, explică Nicoleta Bondici.
Clienți circumspecți
„Clienții sunt acum speriați de publicitatea negativă care se face sistemului bancar și creditării. Și-ar lua credite, dar sunt în expectativă”, spune Nicoleta Bondici, directorul regionala al Ymax premier Team. Majoritatea orădenilor nu cunosc sistemul de creditare și fac naveta între bănci pentru a se interesa de condițiile de eligibilitate, de costuri și documentele necesare.
Ana Lucaci își dorește un credit pentru o garsonieră în care a locuit cu chirie. „Eu câștig bine, peste media din oradea, la banca la care am fost mi s-a spus că pot obține doar 15.000 de euro pe 25 de ani. Nu pot face nimic cu banii ăștia”, spune femeia. S-a gândit să apeleze la un broker de credite ca să nu mai meargă la bănci.
Casă și prin alte tipuri de credite
„Acum toată