Valoarea bunurilor consumate în gospodării a crescut cu 17% în prima jumătate a acestui an, ca urmare a majorării preţurilor, dar şi a volumului mai mare de bunuri cumpărate. Sursa: Reuters
Cea mai mare creştere în volum s-a înregistrat la categoria tabletelor de ciocolată, puţin peste 20% în intervalul ianuarie-iunie 2009, faţă de perioada similară din 2008. Avansul s-a datorat creşterii frecvenţei de cumpărare, potrivit unui studiu realizat de GfK România.
Pe segmentul produselor de îngrijire personală şi de întreţinere a locuinţei a fost consemnat cel mai mare avans al consumului ca valoare, de 19% în intervalul ianuarie-iunie 2009, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În ceea ce priveşte consumul de alimente şi băuturi, creşterea a fost de 17% în moneda naţională. Consumul de ulei s-a menţinut aproape la acelaşi nivel ca în primul semestru din 2008, în vreme ce preţurile s-au majorat cu peste 15%.
Apa minerală, la mare preţ
Potrivit GfK, românii au preferat cafeaua măcinată şi au cumpărat din ce în ce mai multă apă minerală, la fiecare vizită în magazine. Astfel, consumul de cafea şi apă minerală a cunscut un plus de aproape 9% în prima jumătate a acestui an, faţă de semestrul întâi din 2008.
În schimb, pe segmentul sucurilor necarbogazoase, creşterea consumului a fost sub 5%.
Au fost consemnate creşteri în volum şi în ceea ce priveşte produsele universale de curăţenie, cu peste 5%, balsamul de rufe sau produsele de curăţat geamuri, cu peste 10% fiecare. De asemenea, consumul de produse pentru îngrijirea personală, cum sunt deodorantele şi şamponul, a consemnat un plus de 5% în volum.