Cu o productie de peste 20 de mil. hectolitri, piata romaneasca de bere a intrat anul trecut in Top 10 la nivel european. La randul lor, marii jucatori din industria de profil au raportat cresteri importante ale cifrelor de afaceri, insa in acelasi timp au asistat la o micsoarare a marjelor de profit comparativ cu anul 2007.
Ursus Breweries, companie care a devenit anul acesta lider al pietei romanesti de bere, surclasand HeinEken Romania, a raportat in 2008 o cifra de afaceri de 325,7 mil. euro (1.198.890.385 lei), in crestere cu 14,3% fata de 2007, si un profit de 39,7 mil. euro (146.271.515 lei), in scadere cu 0,2%, potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante.
La inceputul anului, Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller, a achizitionat 71% din actiunile producatorului local de bere, Bere Azuga.
Compania are sediul central in Bucuresti si detine 4 fabrici de bere in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov, avand peste 1.500 de angajati. Marcile Ursus Breweries sunt: Peroni Nastro Azzurro, URSUS, Redd’s, Timisoreana, Stejar, Ciucas si Pilsner Urquell.
Pozitia secunda in topul celor mai importanti producatori de bere este detinuta de compania Heineken Romania, care a afisat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 225,2 mil. euro (828.881.233 lei), in crestere cu 20% fata de 2007. In schimb, profitul companiei s-a contractat cu 10,4% fata de 2007, pana la valoarea de 39,8 mil. euro (146.556.817 lei).
Heineken Romania a achizitionat anul trecut producatorul local Bere Mures pentru suma de 150 mil. euro si a vandut anul acesta divizia de ape minerale apartinand Bere Mures.
Portofoliul de marci oferit de Heineken Romania acopera toate segmentele pietei: Heineken, Zipfer (import), Edelweiss (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Gambrinus, Harghita si Hategana.
Subsidiara local