Guvernul din Germania caută o alternativă la programul de susţinere a sectorului auto prin acordarea de prime de casare, în condiţiile în care fondurile, de cinci miliarde euro, alocate acestor stimulente se vor epuiza săptămâna viitoare, transmite Mediafax.O alternativă a programului ar fi reduceri de taxe pentru angajaţii producătorilor auto la cumpărarea de autovehicule, a precizat responsabilul din domeniul transporturilor al Partidului Social Democrat, unul din membrii coaliţi
Guvernul din Germania caută o alternativă la programul de susţinere a sectorului auto prin acordarea de prime de casare, în condiţiile în care fondurile, de cinci miliarde euro, alocate acestor stimulente se vor epuiza săptămâna viitoare, transmite Mediafax.
O alternativă a programului ar fi reduceri de taxe pentru angajaţii producătorilor auto la cumpărarea de autovehicule, a precizat responsabilul din domeniul transporturilor al Partidului Social Democrat, unul din membrii coaliţiei de guvernământ, Uwe Beckmeyer.
Promotorul acestei idei a fost constructorul auto BMW, potrivit publicaţiei germane Handelsblatt.
Programul de înnoire a parcului auto din Germania, prin care se acordă o primă de 2.500 de euro la casarea unei maşini vechi pentru cumpărarea uneia noi, a fost deja prelungit, iar fondurile necesare finanţării achiziţiilor de autovehicule se vor epuiza săptămâna viitoare. Guvernul a avertizat că programul nu va mai beneficia de fonduri suplimentare.
Germania reprezintă a doua piaţă de desfacere pentru Dacia, după Franţa, potrivit datelor producătorului auto român.
UPDATE: Guvernul dezminte informaţiile apărute în presa germană
Potrivit unui purtător de cuvânt al Guvernul german, executivul a respins posibilitatea extinderii programului primei de casare şi nu analizează alte măsuri alternative destinate su