Marii comercianţi au intrat în febra promoţiilor de criză.
Pe fondul scăderii vânzărilor, ei au invadat magazinele cu reduceri vizibil mai consistente ca anii trecuţi, scrie revista „Capital”. Specialiştii consultaţi spun că strategia îi atrage pe clienţi, dar, pe termen lung, poate fi dăunătoare pentru operatorul economic. Potrivit unui studiu, peste 40% dintre clienţi decid în faţa raftului ce produs vor să cumpere.
„În această perioadă, dacă un producător a lansat o promoţie, competiţia ripostează prin aceeaşi metodă. Este o bătălie a promoţiilor, iar consumatorii intră în acest joc”, spune Daniel Enescu, partener Daedalus Millward Brown. Pe termen scurt, iniţiativa funcţionează: vânzările cresc, iar clienţii se multiplică, aşa cum arată un studiu al companiei de cercetări de piaţă Nielsen. „Întrebarea este dacă aceşti clienţi vor rămâne fideli mărcii şi pe viitor”, remarcă Enescu.
Ofertele speciale se pot întoarce împotriva companiilor
Invazia promoţiilor este unul dintre efectele crizei economice, e de părere Raluca Iacob, strategic planner la McCann Erickson. „Aud vorbindu-se în jurul meu de săptămâni cu vânzări- record sau, dimpotrivă, de categorii în declin accelerat. La celălalt capăt al firului, consumatorul vede un bombardament de discounturi, premii, oferte livrate agresiv şi fără să se ţină cont de mesajul comunicat de brand, de faptul că premiile seamănă între ele sau, mai rău, că n-au nicio legătură cu brandul care le livrează”, explică Iacob.
Această harababură se poate întoarce astfel împotriva companiei - învăţat cu răsfăţul, consumatorul poate deveni oportunist şi neinteresat de o relaţie de lungă durată cu brandul.