Interbrands si Top Brands Distribution, companii care distribuie anual produse de peste un miliard de euro ale unor producatori-gigant precum BAT, Philip Morris sau Kraft, au raportat pe primul semestru cresteri de peste 45% ale profiturilor operationale, comparativ cu aceeasi perioada din 2008.
Vanzarile realizate de cele doua companii in S1 au avansat cu 10%, in principal datorita cresterii preturilor la tigarile distribuite, in urma majorarii accizei la tutun. Ritmul este identic celui raportat pe trimestrul intai din an fata de perioada similara din 2008.
Interbrands, liderul pietei de profil, a avut in primul semestru un profit EBITDA de 9,6 mil. lei (2,3 mil. euro), in crestere cu 46% fata de aceeasi perioada. Distribuitorul si-a redus numarul de angajati cu circa 500 de persoane in ultimii doi ani si a restrans suprafata depozitelor in care opereaza, acestea fiind masuri de reducere a costurilor care au generat rezultate in primul semestru din an.
"Printre pilonii cresterii EBITDA s-a numarat proiectul de remodelare a businessului demarat in primul trimestru din 2007. Schimbari notabile au fost la nivelul efectivului de angajati, care s-a redus de la 2.300 la 1.800 de persoane in aceasta perioada, precum si la nivelul costurilor cu chiriile. Acestea s-au redus atat datorita restrangerii spatiilor de depozitare utilizate, cat si datorita diminuarii chiriilor", a afirmat Rand Sherif, CEO al Interbrands Marketing & Distribution.
Compania a realizat un profit brut de 3,1 mil. lei (0,7 mil. euro) in S1, dupa ce pe primul semestru din 2008 raportase o pierdere de 2,9 mil. lei (0,7 mil. euro).
Remodelarea businessului a schimbat si modalitatea de raportare a rezultatelor financiare ale Interbrands. Astfel, compania a raportat la Ministerul de Finante o cifra de afaceri de 798,6 mil. lei (217 mil. euro) in 2008, ceea ce reprezinta valoare