A creat o afacere cu soluţii pentru profesorii cărora le recomandă să lucreze modern. Crede în pasiune pentru educaţie. Pe Ciprian Năprădean sistemul de învăţământ l-a determinat să înveţe să se autodepăşească. “Părinţii mei fiind dascăli m-au făcut să simt educaţia ca pe o desfătare contagioasă a sufletului. Spun contagioasă pentru că simţi nevoia de a aprinde mai departe câte-o luminiţă în colţurile sufletelor şi minţii celorlalţi”, aşa îşi motivează formarea profesională.
Şi-a început activitatea ca profesor titular în 1999, la Şcoala Generală Nr. 16 şi în paralel a continuat studiile postuniversitare şi doctorale la Universitatea “Babeş – Bolyai” din Cluj Napoca. Considera în acea etapă că un profesor performant este cel care deţine cât mai multă informaţie ştiinţifică.
“După trei ani de activitate, deşi fusesem remarcat în cercul marilor istorici şi invitat să susţin câteva cursuri la Universitatea “Dimitrie Cantemir” din Târgu Mureş, mi-am dat seama că sunt un profesor de proastă calitate. Totuşi incompetenţa mea era conştientă pentru că observam elevii plictisiţi şi dornici de pauză. Plictiseala şi indisciplina elevilor erau lait-motiv de dezbatere în sala profesorală. O vară întreagă am citit lucrări de psiho-pedagogie şi metodică încât în noul an şcolar am avut o adevărată revelaţie: să nu transformi catedra într-o tribună parlamentară pentru că elevii vor dormi precum parlamentarii”, îşi aminteşte el.
Explică mai departe că dascălii se simt mai bine sub masca sobră a întrebării: „Ce-am avut de pregătit pentru astăzi?” timp în care elevii tremură câteva secunde, dar cei mai mulţi se relaxează repede căci văd că scapă şi se pot plictisi în linişte o jumătate de oră până profesorul începe dictarea noii lecţii.
“Astfel, învăţarea nu se desfăşoară acolo unde îi este locul, la şcoala, ci acasă. Scenariul ace