Pe o piaţă care, fără doar şi poate, se prăbuşeşte, trei companii aflate în avangarda crizei dau semnalele revirimentului. Însă fără profit şi cu schemele de personal decimate. Trei mari companii pe piaţa retailului de electronice şi electrocasnice, trei reacţii diferite la scăderea consumului autohton. Conform GfK, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut cu 40,4% în prima jumătate a anului, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 664 milioane de
Pe o piaţă care, fără doar şi poate, se prăbuşeşte, trei companii aflate în avangarda crizei dau semnalele revirimentului. Însă fără profit şi cu schemele de personal decimate.
Trei mari companii pe piaţa retailului de electronice şi electrocasnice, trei reacţii diferite la scăderea consumului autohton. Conform GfK, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut cu 40,4% în prima jumătate a anului, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 664 milioane de euro. Scăderea a fost chiar mai accentuată în al doilea trimestru al perioadei: 46,8%. După mai mulţi ani de creştere în care managerii Altex, Domo şi Flamingo s-au concentrat asupra dezvoltării reţelei şi cochetau chiar cu extinderea regională, anul acesta s-a vorbit, mai mult decât în alte sectoare ale economiei, numai de restructurare şi reducerea costurilor. Profitul apare numai în discursul lui Lorand Szarvadi, CEO al Domo. „Dacă luăm în considerare sezonalitatea sectorului, suntem în grafic în continuare pentru o cifră de afaceri de 180 milioane euro (12% sub cea de anul trecut), cu un uşor rezultat pozitiv (profit net de până la 1-2 milioane de euro), ca să nu stricăm traditia. Domo nu a încheiat până acum niciun an financiar cu pierdere“, spune el, recunoscând, în acelaşi timp, că nu este un an în care să se stabilească obiective mai măreţe. Însă, pentru concurenţii săi, a obţine anul acesta profit reprezintă tocmai