Consumul casinic a înregistrat, în prima jumătate a anului în curs, o creştere cu 17% în lei, faţă de un avans de 22% în primele şase luni din 2008. “Factorul care a contribuit cel mai mult la evoluţia trend-ului de bunuri de larg consum a fost creşterea în valoare a coşului de cumpărături, influenţată de creşterea preţului şi susţinută de un volum mai mare achiziţionat”, a explicat Andi Dumitrescu, director general GfK România. Produsele de îngrijire per
Consumul casinic a înregistrat, în prima jumătate a anului în curs, o creştere cu 17% în lei, faţă de un avans de 22% în primele şase luni din 2008.
“Factorul care a contribuit cel mai mult la evoluţia trend-ului de bunuri de larg consum a fost creşterea în valoare a coşului de cumpărături, influenţată de creşterea preţului şi susţinută de un volum mai mare achiziţionat”, a explicat Andi Dumitrescu, director general GfK România.
Produsele de îngrijire personală şi de întreţinere a locuinţei au înregistrat cea mai mare creştere în ceea ce priveşte valoarea, de 19% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Alimentele şi băuturile au crescut mai moderat, cu 17%.
În ceea ce priveşte volumul, tabletele de ciocolată au câştigat un loc tot mai important în coşul de cumpărături al românilor. Astfel, volumul de ciocolată cumpărată în primele şase luni ale anului a crescut cu peste 20%, faţă de anul trecut.
Scăderea consumului pentru sucurile naturale
Dintre produsele de bază monitorizate, uleiul s-a menţinut relativ constant (+2%), în condiţiile în care preţul plătit de consumatori a scăzut cu peste 15%.
În segmentul băuturilor non-alcoolice, cafeaua macinată şi apa minerală sunt printre categoriile care nu şi-au diminuat ratele de creştere, atingând volume cu aproape 9% mai mari decat în prima jumătate a lui 2008.
Pe de alta parte, sucurile necarbogazoase – o categorie cu succe