UPC Romania, al doilea operator pe piata locala de cablu TV, a inregistrat venituri de 61 milioane euro in primul semestru al lui 2009, mai putin cu 19% fata de perioada similara a anului trecut. Anul trecut, compania inregistrase venituri de 75,4 milioane euro, in scadere cu 14% fata de aceeasi perioada din 2007.
Potrivit raportului UPC Holding, motivul acestei scaderi este deprecierea cu 84,7 milioane euro a activelor intangibile. In ultimul trimestru al anului trecut, compania a inregistrat o depreciere a activelor intangibile de 107 milioane euro.
"Veniturile UPC Romania in primul semestru sunt influentate de cursul valutar care a fost defavorabil, moneda nationala devalorizandu-se cu 15% fata de aceeasi perioada a anului anterior. In plus, la inceputul celui de-al doilea trimestru al lui 2008, UPC a redus tarifele pentru serviciile de cablu TV analog in medie cu 30%, ceea ce s-a tradus intr-o scadere fireasca a veniturilor din serviciile TV in S1 2009 fata de perioada similara din 2008", a declarat Severina Pascu, director financiar UPC.
Potrivit UPC Holding, deprecierea a fost cauzata de factorii economici, competitie, schimbarile de curs valutar, dar si inregistrarea unui numar de clienti sub asteptarile companiei.
In prima jumatate a acestui an, cea mai mare importanta scadere a numarului de clienti a fost pe serviciul de televiziune analogica prin cablu, compania inregistrand 912.900 de utilizatori, cu aproximativ 220.000 mai putin fata de perioada similara din 2008.
In urma cu doua saptamani, Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania declara ca operatiunile companiei nu sunt influentate de aceasta scadere datorita majorarii bazei de clienti pe segmentul de televiziune digitala.
In ultimul an, numarul clientilor pe segmentul de televiziune digitala s-a triplat, crescand de la 52.800 de clienti in perioada ianu