Cele mai mari venituri din această industrie au fost aduse de agenţiile de media, care au raportat, în majoritatea cazurilor, creşteri de două cifreChiar dacă ultima parte a anului trecut a fost marcată de criza financiară, grupurile de publicitate din România au reuşit să îşi consolideze afacerile, marii jucători înregistrând un avans al cifrei de afaceri mai temperat faţă de anii trecuţi, potrivit datelor publicate săptămâna trecută de Ministerul Finanţelor. Cele mai mari venituri din această industrie au fost aduse de agenţiile de media, care au raportat, în majoritatea cazurilor, creşteri de două cifre.Afaceri de 62,6 milioane euro pentru Zenith MediaAstfel, afacerile Zenith Media au fost de 62,6 milioane euro, în comparaţie cu valoarea de 54,5 milioane, înregistrată în 2007.
O creştere importantă de 13,4 milioane euro a fost înregistrată şi de Media Direction, afacerile agenţiei avansând de la 41,4 milioane euro în 2007 la 54,8 milioane euro anul trecut. De asemenea, Mindshare a raporat o majorare a cifrei de afaceri de 24,6 milioane euro, la 49,7 milioane de euro, de la 25,1 milioane euro în anul 2007.
Initiative Media a afişat un avans mai mic de doar 3,4 milioane euro, de la 41 milioane euro la 45,1 milioane, iar afacerile Mediaedge:CIA au crecut cu 4,8 milioane euro, la 29,9 milioane euro.
Cifra de afaceri a Optimedia aproape s-a dublat anul trecut, ajungând la 31,2 milioane euro, de la 16,9 milioane euro, iar Starcom MediaVest a afişat afaceri de 41,3 milioane euro, în creştere cu 14,5 milioane euro.
Media Investment a înregistrat o scădere a afacerilor din 2008 de 1,6 milioane euro, de la31,6 milioane euro în 2007 la 30 milioane euro anul trecut.Afacerile McCann Erickson au avansat cu 17,9 milioane euroAgenţiile de publicitate nu au mai avut în 2008 afaceri ca în anii trecuţi, majoritatea jucătorilor din această industriei afişând creşt