RECORD În luna august maşinile autogării abia fac faţă numărului mare de români care călătoresc spre Europa Ziua, Autogara „Rahova Internaţional” pare că îşi va închide porţile. Dar, după miezul nopţii, autocarele pleacă unul după altul, pe rutele internaţionale.
Situată pe Şoseaua Alexandriei nr. 164, în sectorul 5, Autogara „Rahova Internaţional” te întâmpină cu un aspect decent, de lucru bine pus la punct.
Deşi, în timpul zilei, peroanele sunt aproape goale şi nu vezi decât maşinile de pe cursele interne care transportă foarte puţini călători.
Oameni necăjiţi, încărcţi de bagaje
Călătorii destinaţiilor interne sunt, la „Rahova Internaţional”, în ciuda denumirii pompoase a autogării, ca oriunde în România.
Băbuţe care au venit de la ţară cu paporniţe încărcate cu de-ale gurii, stau la taclale pe băncile de pe peron, aşteptând să vină maşina care să le ducă înapoi acasă.
Şerban Sofia, de 73 de ani, de lângă Videle, se plângea că trebuie să plătească 8 lei pentru călătorie.
Cu atât mai mult cu cât trebuia să revină, la nepoata căreia îi creşte fetiţa, aducând înapoi, plin cu brânză, butoiaşul gol pe care îl avea lângă ea.
„Ce să fac, maică, din ce să trăiesc, dacă beţivul meu îmi ia toţi banii de pensie?”, se căina femeia.
O afacere bine „pusă pe roate”
Pe pereţii sălii de aşteptare sunt afişate atât destinaţiile interene cât şi cele internaţionale.
Printre acestea din urmă, Italia, Spania, Germania, Franţa, Austria, Belgia, Anglia, Portugalia etc.
Pe un alt afiş sunt explicitate felurile de asigurări pe care firma ATLASSIB, cea care asigură călătoriile externe, le oferă clenţilor săi.
Cu sediul la Sibiu, ATLASSIB are la Autogara „Rahova Internaţional” o flotă de 200 de autocare marca „Volvo” şi „Mercedes”, de cea mai bună calitate.
Iar cererea de bilete pentru cursele externe n