Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Mureş se confruntă cu grave probleme financiare Criza financiară îşi face simţită prezenţa chiar şi la CJPC Mureş, a cărei activitate e ingreunată de bugetul mic alocat pe anul în curs. Conform spuselor directorului Alexandru Presecan, instituţia pe care o conduce nu are destui bani nici pentru consumabile. „Trecem printr-un moment deosebit de dificil, pentru că sărăcia ne afectează activitatea. De exemplu, pe trimestrul I al acestui an am primit 4.000 de lei pentru consumabile, bani care nu acoperă nici măcar o jumătate din necesar. Am avea nevoie de mai mult personal, de calculatoare noi şi de măcar o maşină nouă. Inspectorii noştri au la dispoziţie o Dacie veche de 10 ani pentru controalele în teritoriu, care abia mai merge”, ne-a declarat directorul instituţiei.
În urmă cu o săptămână, inspectorii au plătit din propriul buzunar timbrele cu care au trimis corespondenţa în teritoriu. În plus, salariile acestora sunt extrem de mici, aproximativ 900 de lei lunar.
Personal insuficient
Cei 10 inspectori de care dispune CJPC Mureş sunt insuficienţi pentru a acoperi întreaga arie de activitate necesară. Conform spuselor directorului de la Protecţia Consumatorului Mureş, angajaţii CJPC abia reuşesc să se ocupe de reclamaţii şi de controalele tematice solicitate de Prefectura Mureş, fără a mai avea timp pentru controalele inopinate la agenţii economici.
Din păcate, instituţia nu dispune de buget pentru personal nou. „Nu avem un specialist în IT pentru a analiza fraudele web, din ce în ce mai dese în ultima perioadă. Eu fac pe secretara uneori, mai fac şi controale în judeţ, pentru că efectiv nu dispunem de personalul necesar pentru a funcţiona normal”, a completat Presecan.
Instituţia ar necesita şi doi economişti, care să clarifice problemele de ordi