Dintre cele 82 de proiecte de centre comerciale anunţate pentru a fi dezvoltate în toată ţara, doar la 29 au început lucrările de construcţie iar, dintre acestea, doar şase proiecte noi au lucrări în derulare, se arată în cel mai recent studiu elaborat de Colliers International.Cazurile de centre comerciale care nu au chirişi nici măcar pentru jumătate din spaţiile disponibile în momentul lansării proiectelor pe piaţă, au început să crească simţitor în primul semestru al
Dintre cele 82 de proiecte de centre comerciale anunţate pentru a fi dezvoltate în toată ţara, doar la 29 au început lucrările de construcţie iar, dintre acestea, doar şase proiecte noi au lucrări în derulare, se arată în cel mai recent studiu elaborat de Colliers International.
Cazurile de centre comerciale care nu au chirişi nici măcar pentru jumătate din spaţiile disponibile în momentul lansării proiectelor pe piaţă, au început să crească simţitor în primul semestru al acestui an. O serie de retaileri care au închiriat spaţii în aceste proiecte au fost puşi în imposibilitatea de a deschide magazinele în momentul lansării centrului comercial, din lipsa finanţării necesare amenajării spaţiului.
„Gradul mare de neocupare se întâlneşte la centrele comerciale a căror lansare pe piaţa s-a suprapus cu criza financiară. Pentru a atinge maturitatea, orice mall are nevoie de 1-2 ani, perioadă în care se încearcă schimbarea obiceiurilor potenţialilor clienţi. Este clar că în această perioadă este mult mai dificil atât pentru dezvoltatori, cât şi pentru retaileri pentru a-şi atinge ţintele“, a declarat pentru Capital.ro Georgiana Andrei, consultant în cadrul diviziei de închirieri spaţii comerciale a Colliers International.
În primul semestru din 2009, oferta de spaţii comerciale din Bucureşti a continuat tendinţa ascendentă începută în anul 2008. Livrarea a