Nevoia de informaţii de calitate şi, mai ales, de relevanţă e atât de mare în zilele noastre încât se vor găsi oameni dispuşi să plătească pentru asta. În aceste zile se desfăşoară o dezbatere despre viitorul online al ziarelor. Decizia lui Rupert Murdoch de a cere bani pentru accesul pe site-urile publicaţiilor pe care le deţine a iscat o adevărată dezbatere pe această temă. Vor reuşi editurile să eficientizeze atât modelul de afaceri tradiţional (tipărit pe hârtie), cât şi pe cel electronic? Aceasta e întrebarea şi se pare
că de răspuns atârnă viitorul ziarelor.
În România sunt foarte mulţi analişti şi specialişti media care consideră taxa pentru conţinutul online cel puţin o chestie lipsită de viitor. Dar nu este aşa. De fapt, această acţiune a celui mai mare editor din lume e de fapt o întoarcere la normalitate. Conţinutul site-urilor nu ar fi trebuit să fie niciodată gratuit. Acest socialism al netului a făcut un mare rău creativităţii – aici îşi află originea pirateria cu muzică şi filme care a dus la stagnarea celor două industrii. Pentru a produce ştiri, articole şi imagini relevante pentru un public e nevoie de investiţii. Presa de calitate se face cu bani, răbdare şi cu multă inteligenţă. În 17 ani de carieră, n-am întâlnit vreun reporter bun care să vrea să lucreze fără să fie plătit.
Păcatul originar s-a consumat atunci când ziarele şi-au vărsat conţinutul pe net. E adevărat, au câştigat cititori, dar cu un preţ foarte mare. Unele n-au supravieţuit acestui gest nebunesc. Ca să te mântuieşti de un păcat originar e nevoie de multă suferinţă, dar, până la urmă, ziarele vor reuşi.Nevoia de informaţii de calitate şi, mai ales, de relevanţă e atât de mare în zilele noastre încât se vor găsi oameni dispuşi să plătească pentru asta.
Ceea ce nu înţeleg mulţi analişti e faptul că, în momentul în care conţinutul maril