Numărul furnizorilor de utilităţi a crescut în ultimii ani, astfel că oferta operatorilor de telefonie mobilă sau a celor de internet s-a îmbogăţit.
La fel, legislaţia permite selectarea unui furnizor de energie electrică sau de gaze. Însă consumatorii români nu pot alege cine să le furnizeze apa rece sau agentul termic. Clauzele incluse în contractele încheiate cu furnizorii de utilităţi îi “scapă” pe aceştia de multe ori de repercursiuni, chiar dacă serviciile oferite nu îndeplinesc standardele de calitate asumate prin contract.
Pe forumul evz.ro, cititorii au semnalat că au întâmpinat probleme atunci când au solicitat să fie despăgubiţi. În plus, numeroşi consumatori, care sunt la zi cu plata facturilor, au de suferit de pe urma rău-platnicilor.
Vecinul te lasă fără apă
Mulţi dintre ei cară apă de la pompe pentru a găti sau pentru a face o baie, deoarece furnizorul de apă a tăiat alimentarea. Motivul invocat: restanţele de plată acumulate din cauza vecinilor.
Alţi consumatori s-au trezit cu facturile umflate de operatorii economici. Astfel, aceştia încearcă să recupereze atât pierderile din reţele învechite, cât şi cele generate de consumatorii care au “umblat” la contoare, sau pur şi simplu nu au înregistrat cererile depuse de clienţii lor pentru modificarea abonamentelor.
Reclamaţii motivate
Între cel mai des raportate abateri ale furnizorilor de utilităţi, potrivit datelor furnizate evz.ro de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), se regăsesc următoarele:
furnizarea serviciului sub parametrii prevăzuţi în contract debranşarea abuzivă, cu continuarea facturări discontinuitatea în furnizarea serviciuluiîntârzierea în ceea ce priveşte emiterea de facturi, fapt care a condus la penalizarea consumatorului pentru neplata la scadenţăfurnizarea apei