Grupul petrolier Rompetrol, controlat acum in proportie de 100% de catre compania kazaha de stat KazMunaiGaz, deschide astazi prima benzinarie pe autostrada Soarelui care va functiona sub brandul Litro.
Acesta este primul semn vizibil pentru consumatorii romani privind intrarea pe piata a unui nou jucator, ale carui planuri vizeaza dezvoltarea viitoare a Rompetrol numai sub brandul Litro. De la culorile clasice ale Rompetrol, respectiv galben si albastru, si simbolul florii rosii vizibila de la distante mari, noul Litro este deocamdata gri, avand linii extrem de aerisite.
Rompetrol este al doilea jucator pe piata locala, avand la sfarsitul primelor sase luni o cota de piata de 23,5%, potrivit companiei. Afacerile pe segmentul de distributie sunt asigurate printr-o retea de 685 de statii de carburanti, din care 125 sunt statii proprii, 169 de statii in franciza, 164 de statii mobile expres, 140 de baze interne (rezervoare cu carburant plasate in incinta marilor consumatori) si 87 de cuve. Potrivit noilor actionari ai companiei, dezvoltarea viitoare a Rompetrol pe piata locala se va face sub brandul Litro si este posibil ca unele benzinarii Rompetrol sa fie modernizate si transformate in puncte de alimentare Litro.
„In prezent Rompetrol Downstream are in desfasurare constructia a 4 statii proprii pe autostrada Soarelui, finalizarea acestora fiind planificata pentru luna august 2009 - 2 statii la kilometrul 139 si luna octombrie, alte doua statii la km 88", se arata in raportul semestrial al companiei.
Brand misterios. Deocamdata
Kazahii si-au anuntat intentia de a renunta la brandul Rompetrol la scurt timp dupa ce au cumparat de la Dinu Patriciu, fondatorul grupului, si pachetul de 25% pe care acesta il mai detinea.
Patriciu le mai vanduse kazahilor un pachet de 75% din grup in vara lui 2007 intr-o tranzactie estimata la 1,6 mld. dola