Anul acesta se împlinesc 50 de ani de când Volvo a introdus centura de siguranţă cu prindere în 3 puncte - o invenţie care a salvat mai multe vieţi decât orice altă realizare tehnică. "Am permis imediat utilizarea gratuită a brevetului tuturor producătorilor iar, astăzi, centura de siguranţă face parte din echiparea standard a tuturor autocamioanelor şi autoturismelor. De aceea, putem spune că există un pic de Volvo în fiecare vehicul de pe drum - indiferent de marcă sau model", spune Carl-Johan Almqvist, directorul Volvo Trucks pentru siguranţa produsului şi a traficului.
Aşa cum se ştie, centura este cel mai important sistem de siguranţă al unui vehicul, fiind considerată chiar cea mai importantă inovaţie în industria auto, la capitolul siguranţă. Fără aceasta airbag-urile nu au rost, ba chiar pot deveni periculoase dacăse declanşează. În acelaşi timp, centura de siguranţă cuplată face ca riscul unei accidentări serioase să fie redus cu peste 50%.
Totuşi, chiar dacă centura de siguranţă cu prindere în trei puncte este folosită de 50 de ani, utilizarea acesteia este alarmant de scăzută în rândul şoferilor de camion din anumite ţări. Pe drumurile din Suedia doar 4 din 10 şoferi de camion utilizează centura, pe când în Franţa, datorită unei legislaţii foarte dure, folosirea centurii a crescut cu 80%.
Consecinţele neutilizării centurii de siguranţă sunt atent analizate de către Volvo Trucks.
De exemplu, din 15 accidente fatale care au implicat şoferi de camion pe drumurile din Suedia în ultimii 3 ani, doar unul purta centura de siguranţă. Alte studii arată că centura de siguranţă poate încă reduce şi mai mult numărul rănirilor grave şi al deceselor în accidente rutiere. De exemplu, în SUA fiecare procent în plus la capitolul utilizare a centurii de siguranţă ar salva 270 de vieţi în fiecare an. În Europa, statisticile arată că, dacă fiecare ţară