Banca Goldman Sachs se afla in mijlocul unui nou scandal cauzat de tratamentul diferentiat primit de clienti de la analistii bancii.
Analistii bancii americane Goldman Sachs sunt banuiti ca ofera informatii suplimentare clientilor in mod preferential, carora le indica actiunile caror companii este de asteptat sa creasca, in timp ce clientii "fara statut deosebit" sunt privati de accesul la anumite date, scrie Wall Street Journal.
In fiecare saptamana, analistii Goldman ofera indicii celor prezenti la o intalnire pe care compania o numeste "trading huddle" (conferinta privata de trading). Doar putini dintre miile de clienti ai grupului care primesc rapoartele de cercetare ale Goldman au auzit insa de aceste recomandari.
Acces diferentiat la informatii
La intalnire analistii Goldman identifica actiunile care vor avansa si cele care se vor deprecia in urma anunturilor facute de companii privind evolutia veniturilor. Ei stabilesc si directia in care este de asteptat sa mearga piata in ansamblu si alte evenimente pe termen scurt. Unele dintre recomandarile lor din timpul acestor sedinte difera de ratingurile pe care grupul le face publice in rapoartele de cercetare ce ajung la clienti. La intalnire sunt prezenti si unii traderi ai Goldman care pariaza cu banii companiei.
Criticii sunt nemultumiti ca Goldman distribuie ideile privind evolutia actiunilor doar propriilor traderi si clientilor-cheie, dezavantajand ceilalti clienti care sunt privati de posibilitatea de a face tranzactii pe baza acestor informatii.
Legile care guverneaza tranzactiile cu titluri cer companiilor precum Goldman sa "distribuie in mod echitabil informatiile detinute tuturor clientilor" si interzic analistilor sa emita opinii ce nu sunt in concordanta cu adevaratele lor opinii privind evolutia unor actiuni.
Steven Strongin, seful departamentului de