În ciuda numărului mare de operatori economici, românii sunt la mâna furnizorilor de utilităţi. Aceşia nu respectă întotdeauna prevederile contractuale, iar unele dintre ele îi scapă de orice obligaţie de a-şi despăgubi clienţii. Sursa: Razvan ValcaneantuSursa: Mediafax
1 /.
Potrivit datelor furnizate evz. ro, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a primit peste cinci mii de reclamaţii de la consumatorii nemulţumiţi de serviciile oferite de furnizorii de gaze, electricitate, apă sau internet. Dintre acestea, 2.909 au fost reclamaţii care vizau serviciile de telefonie fixă şi mobilă, TV cablu şi internet. Alte 2.110 au vizat furnizorii de utilităţi, respectiv apă/canal, gaze, energie electrică sau energie termică.
Consum umflat
Potrivit consilierului preşedintelui ANPC, Paul Anghel, cel mai des reclamate aspecte sunt furnizarea serviciului sub parametrii prevăzuţi în contract, debranşarea abuzivă, cu continuarea facturării, discontinuitatea în furnizarea serviciului. Totodată, consumatorii au reclamat întârzierea în ceea ce priveşte emiterea de facturi, fapt care a condus la penalizarea consumatorului pentru neplata la scadenţă.
Cazuistica înregistrată de ANPC reţine şi reclamaţiile privind furnizarea apei calde la temperaturi scăzute, furnizarea agentului termic sub parametrii obligatorii sau facturarea incorectă a consumului.
Abonatul nu poate fi contactat
Furnizorii de telefonie fixă şi mobilă, de televiziune prin cablu şi internet au fost reclamaţi pentru întreruperi în funcţionare şi calitate necorespunzătoare a serviciilor. De asemenea, furnizorii au facturat incorect unele servicii, mai precis au facturat servicii de care consumatorul nu a beneficiat.
În plus, furnizorii au obiceiul de a modifica unilateral abonamentele sau de a rezilia contra