În primele şase luni din 2009, compania Arctic a înregistrat vânzări la export de 49,56 milioane de euro, în creştere cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cantitativ, vânzările la export au fost de aproape 387.000 de unităţi, cu 9% mai mari decât în primul semestru din 2008.
Pe piaţa internă însă, compania din Găieşti a înregistrat o cădere a vânzărilor de 28%, în condiţiile în care a vândut numai 225.000 de produse. În consecinţă, cifra de afaceri a firmei a scăzut cu 14% faţă de perioada similară a anului trecut, la 80,34 milioane de lei. „În piaţa de electronice şi electrocasnice, criza economică s-a materializat la nivelul condiţiilor de finanţare, creditul de consum fiind aproape blocat în această perioadă, cât şi la nivelul comportamentului de consum al populaţiei. Astfel, s-a putut observa tendinţa de amânare a deciziei de cumpărare pentru o perioadă ulterioară şi preferinţa consumatorilor pentru produse mai simple la preţuri mai mici”, spune directorul general Monica Iavorschi.
Dacă în anii trecuţi exporturile se îndreptau preponderent spre Estul Europei şi Balcani, acum compania s-a îndreptat spre piaţa vest-europeană, unde a înregistrat creşteri de 36% în primul semestru. De asemenea, la începutul anului compania a intrat şi pe noi pieţe, cum este cea iraniană. În 2008, Arctic a înregistrat o cifră de afaceri de 213 milioane de euro şi un volum total al vânzărilor de peste 1.500.000 de unităţi. (A.B.)
În primele şase luni din 2009, compania Arctic a înregistrat vânzări la export de 49,56 milioane de euro, în creştere cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cantitativ, vânzările la export au fost de aproape 387.000 de unităţi, cu 9% mai mari decât în primul semestru din 2008.
Pe piaţa internă însă, compania din Găieşti a înregistrat o cădere a vânzărilor de 28%, în condiţiile în care a vândut numai 225.000 de produ