Arctic, unul dintre principalii jucători ai pieţei locale de electrocasnice, a anunţat o scădere cu 14% a vânzărilor în primele şase luni ale anului în curs, pe fondul situaţiei economice, la 80,34 milioane de euro. Potrivit oficialilor companiei, diminuarea vânzărilor se datorează şi rezultatelor de pe piaţa internă, acolo unde compania a vândut în primele şase luni ale anului peste 225.000 de unităţi, cu 28% mai puţine decât în aceeaşi perioadă din 2008. „În
Arctic, unul dintre principalii jucători ai pieţei locale de electrocasnice, a anunţat o scădere cu 14% a vânzărilor în primele şase luni ale anului în curs, pe fondul situaţiei economice, la 80,34 milioane de euro.
Potrivit oficialilor companiei, diminuarea vânzărilor se datorează şi rezultatelor de pe piaţa internă, acolo unde compania a vândut în primele şase luni ale anului peste 225.000 de unităţi, cu 28% mai puţine decât în aceeaşi perioadă din 2008.
„În piata de electronice si electrocasnice criza economice s-a materializat la nivelul condiţiilor de finanţare, creditul de consum fiind aproape blocat în această perioadă, cât şi la nivelul comportamentului de consum al populaţiei. Astfel, s-a putut observa tendinţa de amânare a deciziei de cumpărare pentru o perioadă ulterioară şi preferinţa consumatorilor pentru produse mai simple la preţuri mai mici. Cu toate că piaţa locală de produse electrocasnice a suferit o contracţie semnificativă de aproximativ 35%”, a declarat Monica Iavorschi, Director General Arctic.
Aceasta a mai adăugat că, în ciuda situaţiei dificile, Arctic şi-a majorat cota de piaţa în România, de la 31,% la 33,1%.
Creştere cu 5% la export
Arctic, care comercializează pe piaţa din România mărcile Arctic şi Beko, a înregistrat totuşi vânzări la export de 49,56 de milioane de euro în primul semestru al anului 2009, cu 5% mai mari decât în aceeaşi perioadă