Ministerul Turismului a cerut respingerea fiecareia dintre cele patru contestatii depuse de agentiile inscrise in licitatia pentru brandul turistic de tara. Decizia finala urmeaza sa fie luata de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.
Patru din cele 13 consortii inscrise in licitatia pentru realizarea brandului turistic de tara au contestat lista finalistilor, anuntata pe 25 iunie si formata din gruparile: TBWA Bucuresti – GfK Romania; Saffron Brand Consultants – Brandient Consult – Acacia Avenue Limited; THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion – Taylor Nelson Sofres.
Trei din cei patru contestatari (Landor Associates, Futurebrand, Saffron si BBDO Portugalia) cereau descalificarea consortiului format din TBWA Bucuresti si GfK Romania. In plus, se cerea descalificarea companiei de cercetare GfK, ale carei filiale au facut parte din doua consortii distincte.
Obiectul licitatiei este un contract in valoare de 2 milioane euro, pentru construirea brandului turistic al Romaniei.
Ministerul Turismului a publicat pe site-ul de achizitii publice patru puncte de vedere, ca raspuns la fiecare contestatie. Toate cer respingerea contestatiilor, fiind semnate de Gheorghe Nastasia (foto), secretar general in Ministerul Turismului.
1. Contestatia Landor Associates - Millward Brown, asociere care a fost descalificata la intocmirea listei finale. Landor acuza Ministerul de discriminare in functie de varsta membrilor echipei subliniind ca au fost concurenti care au declarat ca detin 50 de ani de experienta in domeniul brandingului de tara. Ministerul spune ca este vorba despre Wally Olins (70 de ani) si ca declaratia acestuia a fost facuta pe proprie raspundere. “Faptul ca se iau in discutie in acest moment criteriile din tabelul de selectie este o dovada de rea vointa din parte acestuia (a contestatarului – n.red.) cu intentia vad