Şefa Turismului se obliga prin contractul din aprilie să promoveze banca în ţară şi în străinătate.
Comisia „Udrea” are de ieri dovada că Ministerul Turismului s-a înţeles, în aprilie, cu BRD ca banca să sponsorizeze clipul campaniei „Romania - Land of choice”, în schimbul promovării internaţionale a imaginii sale la pachet, pe bani publici. Înţelegerea a rămas în picioare doar trei luni, BRD cedând brusc şi fără pretenţii drepturile de autor pe 29 iulie, la doar două zile de la înfiinţarea Comisiei parlamentare de anchetă privind cheltuielile de la Ministerul Turismului.
Datele din contracte, trimise ieri de BRD comi siei, cu condiţia respectării con fidenţialităţii, vin practic să explice şi de ce ministerul a încheiat contractele cu CNN şi Eurosport cu întârziere, abia pe 6 august, deşi clipul publicitar rula pe postul de sport încă de pe 1 august. Cu toate că cei doi câştigători erau desemnaţi oficial încă de pe 14 iulie şi campania trebuia să înceapă în prima zi a lui august, o parafare mai rapidă ar fi făcut imposibilă retragerea ulterioară a siglei BRD.
Angajamentele ministrului
Baza colaborării a fost pusă prin protocolul semnat pe 28.04.2009 de Elena Udrea şi Patrick Gelin, preşedintele director general al BRD. Cele două părţi conveneau să colaboreze pentru o campanie publicitară în vederea promovării României ca destinaţie turistică. Totuşi, existau şi alte angajamente ale partenerilor. “În cadrul campaniei publicitare ce face obiectul prezentului protocol, Ministerul se obligă să aducă la cunoştinţa publicului şi să promoveze numele, sigla, marca şi imaginea Colaboratorului (BRD - n.r.), în calitate de colaborator/partener principal”, se prevede în protocol, la punctul 2.2.
De asemenea, ministerul îşi asuma finanţarea cumpărării spaţiului publicitar pentru expunerea campaniei în mass-media, î