Regulamentul de navigaţie pentru Deltă nu prevede sancţiuni pentru nerespectarea normelor legislative.Autorităţile de control din Deltă nu au aplicat nicio sancţiune pentru circulaţia haotică a ambarcaţiunilor. Reglementările legale insuficiente fac ca autorităţile să nu poată interveni în cazul incidentelor navale tot mai frecvente din Delta Dunării. În urmă cu trei ani, Ministerul Mediului a aprobat un regulament de navigaţie în Deltă, însă nici acum nu au fost publicate şi sancţiunile ce ar trebui aplicate în cazul nerespectării normelor legislative.
În consecinţă, Autoritatea Navală Teritorială nu are nicio putere de acţiune pe canalele Deltei, iar în dotarea celor care ar putea să ţină sub control ambarcaţiunile ce navighează haotic nu există nici măcar radare.
Teoretic, conform regulamentului de navigaţie, intrat în vigoare în 2006 şi semnat de ministrul Mediului de la acea vreme, Sulfina Barbu, şalupele rapide ar trebui să circule cu o viteză maximă de 40 de kilometri pe oră, în unele zone limita de viteză fiind de 20 de kilometri pe oră. Practic însă, în Delta Dunării fiecare circulă după bunul lui plac, cu viteze ameţitoare, existând astfel riscul producerii de accidente şi chiar de punere în pericol a vieţilor celorlalţi.
„Mulţi ştiu că nu pot fi sancţionaţi decât dacă rănesc pe cineva, situaţie în care sancţiunile nu sunt aplicate de noi, pe capitolul navigaţie. Merg ca nebunii, vin cu şalupe mari şi gonesc pe canale. Unii dintre ei sunt persoane sus-puse, au bani şi relaţii şi nu poţi să le spui nimic. În afară de faptul că circulă cu viteze foarte mari şi pot răsturna alte bărci, distrug nuferii, mişcă plaurii... E jale!“, povesteşte un agent ecolog din cadrul Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării (ARBDD).
Avertismente verbale
La rândul lor, autorităţile ridică din umeri