Tamas Mayer, omul care practic a condus schimbarea la fata a benzinariilor Petrom din momentul privatizarii din 2004 si pana in prezent, spune ca in sfarsit punctele de alimentare a celei mai mari companii locale au devenit profitabile, mult mai devreme comparativ cu termenul 2010 anuntat initial.
Explozia cererii pe piata locala, dar si investitiile de 200 de milioane de euro au adus profit in contul celor circa 480 de benzinarii Petrom inca de anul trecut. Anul acesta nu investitiile au fost focusul, ci modalitatile de taiere a costurilor si strategiile de supravieturire pe o piata care de acum inainte va incepe sa simta mai acut greul.
"Reteaua de benzinarii a Petrom a devenit profitabila anul trecut, mai devreme fata de estimarile mele initiale. Anticipam ca in 2010 se va intampla acest lucru. Trecerea segmentului de marketing pe profit a avut loc in contextul in care am beneficiat de o crestere exploziva a cererii si am investit aici 200 de milioane de euro, poate cea mai mare investitie pe care o companie a facut-o in retail in Europa", explica Tamas Mayer, membru al directoratului Petrom responsabil cu activitatea de marketing.
In contextul in care perspectivele nu sunt optimiste pentru sfarsitul acestui an, reprezentantul Petrom spune ca acum focusul nu mai cade pe realizarea de investitii, ci pe controlul costurilor.
"Nu investitiile sunt acum focusul nostru. Am investit de la privatizare 200 de milioane de euro. Ne uitam de doua ori inainte de a cheltui banii", a mai precizat Mayer.
Astfel, Petrom a trecut la o politica mai prudenta care are in centru taierea de costuri in contextul actual al pietei.
"Suntem mult mai atenti acum cu limitele de credit pe care le au clientii nostri. Cautam fel si fel de compensari, practic facem barter. Unii ne dau energie, noi le dam combustibil si asa mai departe. Nu este o practica