Reprezentanţii Youtube, cel mai popular site de vizionare şi postare de clipuri video, au declarat, marţi, că vor începe să împartă veniturile din publicitatea de pe site cu utilizatorii ale căror clipuri au cele mai multe vizionări. YouTube a fost criticat în deseori de către Google, care deţine portalul, pentru faptul că nu produce venituri, în ciuda popularităţii sale. Lucrurile s-au schimbat între timp. În luna iulie, Eric Schmidt, CEO Google a declarat că YouTube va în
Reprezentanţii Youtube, cel mai popular site de vizionare şi postare de clipuri video, au declarat, marţi, că vor începe să împartă veniturile din publicitatea de pe site cu utilizatorii ale căror clipuri au cele mai multe vizionări.
YouTube a fost criticat în deseori de către Google, care deţine portalul, pentru faptul că nu produce venituri, în ciuda popularităţii sale. Lucrurile s-au schimbat între timp. În luna iulie, Eric Schmidt, CEO Google a declarat că YouTube va începe să aducă bani frumoşi pentru companie prin bannere şi spoturi publicitare care vor fi afişate la începutul fiecărui filmuleţ si că se află pe o traiectorie de care este foarte mulţumit.
O parte din aceşti bani vor merge la utilizatorii ale căror filmuleţe se vor dovedi populare. Utilizatorii YouTube care postau clipuri pe site puteau câştiga bani, până în prezent, dacă aplicau pentru statutul de membru în cadrul unui program de parteneriat.
Cu noul sistem, dacă un clip este foarte popular, YouTube va trimite utilizatorului un e-mail pentru a-l înştiinţa. Oficialii portalului nu au specificat însă câte vizionări trebuie să aibă clipul respectiv pentru ca realizatorul său să primească e-mailul. De asemenea, YouTube va posta reclame înaintea clipului numai dacă utilizatorul este de acord. Programul este disponibil momentan doar în Statele Unite.
YouTube a fost cumpărat de Google, în 2006, cu 1,6