Printre abaterile constatate de Autoritatea Naţională a Protecţiei Consumatorului (ANPC) Mureş se numărără magazinele care în această perioadă fac promoţii şi soldări false la produsele de vară. Diferenţa dintre soldări şi promoţii constă în faptul că la soldări se poate face reducere şi până la un leu, în schimb la promoţii nu se poate face reducere sub preţul de producţie. “Promoţia trebuie să fie anunţată prin media cu cel puţin o săptămână înainte. Pe vechiul preţ trebuie să fie trasată o linie, iar lânga el să fie afişat vizibil noul preţ”, a declarat directorul ANPC Mureş, Alexandru Presecan.
Potrivit acestuia, nu se pot face reduceri la produsele nou lansate sau la produsele inexistente pe raft la acea oră, iar promoţiile trebuie să fie făcute astfel încat firma să nu iasă în pierdere. “Orice abatere constataţi puteţi să ne trimiteţi un mail la adresele mures@opc.ro şi la reclamaţii.mureş@opc.ro. Dacă găsiţi un produs ieşit din perioada de valabilitate, veniţi cu el la noi, dar neapărat să aveţi bonul de casă”, a spus Alexandru Presecan.
Într-o statistică a bugetului ANPC Mureş s-a constatat că s-a redus numărul de reclamaţii şi numărul de amenzi. Astfel, dacă în anul 2008 numărul reclamaţiilor era de 371 în anul 2009 a scăzut la 299. De asemenea, numărul amenzilor a scăzut de la 269.900 de lei la 212.600 de lei. “Datorită consilierii pe care o facem în fiecare săptămână cu agenţii economici din judeţ, avem veşti îmbucurătoare şi se pare că au scăzut şi abaterile. Mă miră faptul că agenţii economici, în special cei din mediul rural, sunt interesaţi să afle mai multe despre ce au voie şi ce nu şi chiar ei ne cer să facem consiliere”, a adaugat Alexandru Presecan.
Într-o sinteză a ANPC Mures, în ultimele două luni s-a constatat că cele mai multe reclamaţii sunt datorită informării incomplete de pe produs, lipsa unor informaţii sau eroar