Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) propune restrângerea temporară a accesului persoanelor, care apelează abuziv 112, la serviciile comerciale de telefonie, urmând ca aceştia să poată suna doar la numărul de urgenţă. „Autoritatea consideră necesară definirea şi implementarea unui set de măsuri simultane de combatere a apelării abuzive la 112, set care poate conţine transmiterea unei avertizări prin mesaje scrise (SMS) a ce
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) propune restrângerea temporară a accesului persoanelor, care apelează abuziv 112, la serviciile comerciale de telefonie, urmând ca aceştia să poată suna doar la numărul de urgenţă.
„Autoritatea consideră necesară definirea şi implementarea unui set de măsuri simultane de combatere a apelării abuzive la 112, set care poate conţine transmiterea unei avertizări prin mesaje scrise (SMS) a celui care apelează abuziv 112, dar şi o soluţie de restrângerea temporară a accesului acestuia la serviciile comerciale de telefonie pentru ca cel ce apelează abuziv să nu mai poată folosi telefonul decât pentru a suna la 112”, a declarat, Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.
Amendă între 500 de lei şi 1.000 de lei
Şeful ANCOM a spus că deblocarea cartelei nu se va putea face decât de către operatorul care a vândut-o şi numai după prezentarea datelor personale ale utilizatorului, ceea ce va permite Poliţiei să aplice amenzile prevăzute de lege, care variază între 500 de lei şi 1.000 de lei.
În urma analizării efectelor măsurii provizorii de avertizare prin SMS a celor care apelează abuziv numărul de urgenţă 112, aplicată în perioada 20 martie-20 iunie, a reieşit că aceasta nu a fost suficientă, efectul fiind scăzut şi diminuându-se rapid.
Statisticile analizate de ANCOM arată că, deşi se constată o scăder