Vânzările de agregate şi betoane ale grupului francez Lafarge în România au scăzut cu peste 40% în primul semestru, în volum, şi s-ar putea diminua cu mai mult de 50% la nivelul întregului an, din cauza crizei economice. "Este cea mai drastică scădere înregistrată de această divizie pe piaţa locală în ultimii cinci ani", a declarat, miercuri, Bruno Roux, preşedintele-director general al Lafarge Agregate Betoane şi vicepreşedinte pentru Europa Centrală al Diviziei de Agrega
Vânzările de agregate şi betoane ale grupului francez Lafarge în România au scăzut cu peste 40% în primul semestru, în volum, şi s-ar putea diminua cu mai mult de 50% la nivelul întregului an, din cauza crizei economice.
"Este cea mai drastică scădere înregistrată de această divizie pe piaţa locală în ultimii cinci ani", a declarat, miercuri, Bruno Roux, preşedintele-director general al Lafarge Agregate Betoane şi vicepreşedinte pentru Europa Centrală al Diviziei de Agregate a grupului francez.
Reprezentantul Lafarge a adăugat că vânzările s-ar putea diminua cu 40%-50% în acest an, în volum. La sfârşitul lunii mai, acesta a anunţat că vânzările consolidate ale diviziei locale au urcat cu 30% anul trecut, la 300 milioane lei, dar ar putea scădea cu 20-40% în 2009.
Roux a afirmat că scăderea vânzărilor este influenţată de mai mulţi factori, printre care blocarea segmentului imobiliar şi lipsa proiectelor de infrastructură. "Suntem îngrijoraţi că unele lucrări de infrastructură întârzie. Sunt proiecte unde licitaţiile au fost câştigate, dar proiectele încă nu au pornit", a spus Roux.
Investiţii îngheţate
Oficialul Lafarge a afirmat că investiţiile grupului din România, pe acest segment, sunt în continuare îngheţate, inclusiv proiectele anunţate anterior, de achiziţie a unor jucători locali.
El a precizat că grupul ar putea totuşi realiza unele investiţii, în f