Mai mult ca sigur prin pusculita si portofelul vostru bate vantul dupa concediu, insa vremurilor si modei nu le pasa de asta, iar tendintele sezonului de toamna bat deja la usa. Ce e de facut in cazul asta?
De cele mai multe ori in vremuri de criza oamenii devin creativi pentru a iesi din situatiile dificile in care sunt pusi fara voia lor. Drept urmare, femeile care si-au dorit sa fie in pas cu moda au inceput sa isi faca haine singure. Criza a adus cu sine o noua tendinta: hainele hand made, creatii originale, fara brand sau marca celebra.
Victimele modei din intreaga lume si-au insusit conceptul D.I.Y. (Do It Yourself, Fa-ti singura) inspirandu-se de la icon-ul modei din intreaga lume, Carrie Bradshow, din serialul "Sex and The City". In noua serie, care se difuzeaza deja in unele tari europene, Carrie deseneaza modelele hainelor si apoi le si realizeaza.
Amploarea fenomenului D.I.Y. este ilustrat si de cifrele din ultimul an din SUA unde s-au vandut mai multe milioane de masini de cusut. Au un mare succes la public si cursurile unde se invata croitorie. In editia franceza a revistei "Elle" se anunta infiintarea scolii atelier condusa de Diana Rupp (foto) care invata cursantii notiuni de couture, cum se fac pantofii si alte articole vestimentare.
Tot pe timp de criza prietenele au mai mult timp si se intalnesc mai des pentru a viziona reality show-uri unde se intrec designerii, dar in acelasi timp exerseaza si ele acasa ceea ce vad la televizor.
"Ne adunam in grupuri de cate cinci sase persoane, bem o sticla de vin, ne uitam la Project Runway, reality show de moda, si exersam croitoria. Suntem tinere, economia a cazut, dar ne consolam cu ideea ca creativitatea a supravietuit si suntem capabile sa facem ceva nou si unic", a declarat Iva Zugic, director artistic la o agentie de