Bombardamentul cu SMS-uri asupra utilizatorilor de telefonie mobila care apeleaza abuziv numarul unic de urgenta 112, proiect pilot desfasurat timp de trei luni pe baza unor costuri suportate de operatorii telecom, a avut un impact aproape nul. Datele prezentate miercuri de autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM) arata ca in cele trei luni nu au scazut doar apelurile abuzive, ci si cele reale, astfel ca in final ponderea medie a apelurilor abuzive in totalul apelurilor catre 112 chiar a crescut usor fata de cele trei luni anterioare acestui proiect.
Statisticile analizate de ANCOM, pe baza datelor furnizate de Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) operatorul sistemului 112, arata ca, desi se constata o scadere cu 36,84% a numarului de apeluri abuzive in cele trei luni de bombardament fata de media celor trei luni anterioare bombardamentului, se constata si o scadere cu 39,11% a numarului de apeluri reale, astfel ca ponderea medie a apelurilor abuzive in totalul apelurilor catre 112 a inregistrat o usoara crestere de la 53,1% in cele trei luni anterioare bombardamentului la 54% in perioada de bombardament.
Ponderea medie a apelurilor abuzive a crescut in cele trei luni de bombardament cu SMS-uri
Mai precis, numarul mediu total de apeluri catre 112 in lunile decembrie 2008-februarie 2009 a fost de 986.654 apeluri pe luna, in timp ce numarul mediu lunar de apeluri abuzive in aceeasi perioada a fost de 524.195, adica 53,1% din total. In perioada „bombardamentului”, adica 20 martie-20 iunie, numarul mediu total de apeluri catre Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU) a fost de 612.687 apeluri pe luna, in timp ce numarul mediu de apeluri abuzive in aceeasi perioada a fost de 331.078, adica 54% din total.
Comportamentul a doi apelanti abuzivi Orange si Vodafone
Autoritatea a prezentat s