După un hiatus consistent, constructorul suedez îşi împrospătează oferta, odată cu lansarea noii generaţii a modelului 9-5, la Salonul Auto de la Frankfurt de luna viitoare.
1 /. Cu doar două modele în portofoliu (ambele lansate cu cel puţin un deceniu în urmă), un faliment declarat anul acesta şi un viitor proprietar - constructorul de automobile exotice Koenigsegg – care asamblează douăzeci de maşini pe an şi deţine, pe statele de plată, 45 de angajaţi, destinul firmei Saab ar putea face, foarte bine, subiectul unei producţii cinematografice lacrimogene.
Spre lauda sa, celebra casă nordică nu a încetat niciodată să spere la un viitor mai bun. Iar toamna aceasta ar putea marca momentul optim pentru o relansare… de poveste.
Noua generaţie a modelului 9-5, care va fi prezentată oficial cu prilejul Salonului Auto de la Frankfurt de luna viitoare, va fi primul produs lansat după ieşirea de sub tutela General Motors, dar şi autoturismul de care depinde, în bună măsură, supravieţuirea pe termen scurt a încercatei companii scandinave.
”Frate” capabil, adversari periculoşi
Saab 9-5 a fost dezvoltat pe platforma Epsilon II, pusă la punct de GM. Dacă fotografiile vă amintesc de un model prezent deja în showroom-uri - mai precis, de Opel Insignia – este firesc, deoarece amblele utilizează aceeaşi arhitectură tehnică.
Designerii suedezi au reuşit totuşi să ofere viitorului 9-5 un stil clasic Saab, poate prea ancorat în trecut – mai cu seamă la nivelul detaliilor care caracterizează planşa de bord.
La rândul lor, inginerii Saab au încercat să pună o distanţă cuvenită între 9-5 şi Insignia, ajustând sportiv şasiul maşinii.
De altfel, noul model va trebui să se prezinte impecabil la întâlnirea cu potenţialii clienţi, având în vedere concurenţa de clasă cu care va da piept: Audi A6, BMW