Grupul petrolier Rompetrol, controlat in proportie de 100% de kazahii de la KazMunaiGaz, a investit 1,3 milioane de euro pentru realizarea noului brand de benzinarii premium Litro.
Primele doua astfel de benzinarii au fost deschise pe autostrada Soarelui in urma unei investitii de 7 milioane de dolari, urmand ca pana in octombrie, Rompetrol sa mai deschida inca doua benzinarii pe A2, cu 6 milioane de dolari. In cele patru benzinarii vor lucra 74 de persoane.
Noul tip de benzinarie nu pastreaza elemente vizuale comune cu cele ale vechilor statii Rompetrol. Aceasta este gri, pe timpul noptii fiind iluminata cu mai multe nuante. In loc de floarea stilizata, imaginea Rompetrol, noile benzinarii Litro au ca semn distinctiv o picatura, care ar simboliza, in viziunea Rompetrol, dinamism si nutritie sanatoasa pentru masina. In legatura cu alegerea numelui, s-a dorit un brand neutru si foarte simplu.
Desi initial, noul CEO al grupului, kazahul Saduohas Meraliev, a anuntat in iulie ca toate benzinariile noi care vor fi deschise de Rompetrol vor purta brandul Litro si de asemenea ca benzinariile vechi care vor fi modernizate vor fi rebranduite tot cu Litro, reprezentantii Rompetrol au precizat la lansarea noilor statii ca de fapt Litro este doar un nou brand in portofoliul Rompetrol.
Mai mult, acestia au mai spus ca vor mai fi deschise si benzinarii Rompetrol de acum inainte concomitent cu cele Litro care nu vor ajunge nici macar la 10% din reteaua Rompetrol locala. "Nu vor fi construite numai benzinarii Litro. Modernizarea nu exclude rebranduirea cu Litro, dar nu vom depasi 7-8% din reteaua locala prin intermediul acestui brand", a declarat Titov Buzescu, directorul general global retail din cadrul grupului Rompetrol.
Potrivit reprezentantilor Rompetrol, constructia acestui brand a inceput din august 2007, adica aproape in acelasi timp in care kaz