Fundațiile sociale reușesc să convingă firmele să-i ajute pe cei sărmani, chiar dacă nu mai câștigă mult.
Unele firme îndrăznesc să sponsorizeze diverse acțiuni, chiar dacă criza economică este încă prezentă și le-ar putea afecta activitatea.
Organizațiile neguvernamentale umblă mai mult pentru a identifica firme generoase în vremuri tulburi, dar până la urmă reușesc să găsească manageri sau directori generoși care să-i ajute să demareze sau să continue un proiect, să însenineze viața unor copii, tineri sau vârstnici sau vârstnici.
Fundația El Shadai a beneficiat de sponsorizare din parte mai multor firme pentru a organiza nunta unui cuplu de tineri asistați. Alimentele pentru cei 70 de invitați au fost donate de un magazin alimentar (Carrefour Lotus Oradea), mâncarea a fost preparată de un restaurant gratuit, iar pozele artistice au fost făcute de un fotograf voluntar.
„Am vrut să-i ajutăm pe cei doi tineri din programul nostru să aibă o nuntă adevărată. Ei nu au pe nimeni, iar din salariile lor nu au reușit să pună deoparte suficient pentru nuntă. Am apelat la mai mulți sponsori. Acum este foarte greu de obținut sponsorizări”, spune Gelu Ille, coordonator de proiect la Fundația El Shadai. El a constatat că cele mai generoase firme sunt cele care au mai făcut donații.
„I-am ajutat pentru a-i ajuta pe acești doi tineri să aibă un start frumos. Nu cred că o asemenea sumă ne afectează activitatea sau profitul”, spune Petrina Fora, asistent manager la Carrefour Lotus Oradea. Tânăra spune că nu este prima colaborare cu fundația respectivă. „Cred că dacă fiecare firmă ar da câte puțin, am reuși să ajutăm mai mulți oameni”, mai spune Petrina Fora.
Fundația El Shadai asistă tineri proveniți din centrele de plasament, care părăsesc instituțiile după împlinirea vârstei de 18 ani. Organizația le oferă cazare și îi ajută să își găsească un loc