Daewoo Mangalia Heavy Industry, cel mai mare santier naval din Romania, a raportat anul trecut pierderi pentru al patrulea an consecutiv, rezultatul negativ majorandu-se de aproape sase ori fata de 2007 si ajungand la 430 de milioane de lei (118,9 mil. euro), potrivit datelor Ministerului de Finante.
In ultimii patru ani, coreenii de la Daewoo au acumulat pierderi de 167,4 mil. euro. Datoriile totale ale companiei au explodat, numai in ultimii doi ani acestea majorandu-se de 2,2 ori si ajungand la finele anului trecut la 3,17 mld. lei (792 mil. euro).
Credite la BCR si Banca Transilvania
Daewoo are emise scrisori de garantie in valoare de 189,2 mil. euro si 125,8 mil. dolari din partea Korean Development Bank si din partea Export-Import Bank of Korea pentru suma de 91,8 mil. dolari, gajate cu bunuri din patrimoniul societatii. Compania mai are credite si la doua banci romanesti, respectiv BCR si Banca Transilvania, potrivit datelor disponibile in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare.
Situatia dificila prin care trece constructorul de nave a ajuns recent in atentia presedintelui Romaniei Traian Basescu, care a declarat dupa o intalnire cu conducerea companiei ca firma se confrunta cu o criza de lichiditati si ca trebuie gasite solutii pentru a nu fi oprita productia.
El a precizat ca asteapta ca Guvernul sa gaseasca solutii in acest sens pentru suplimentarea capitalului Daewoo Mangalia. Seful statului a comparat situatia companiei cu cea de la Oltchim, care asteapta salvarea statului printr-un ajutor in valoare de aproape 500 de milioane de euro.
Conducerea societatii nu a putut fi contactata pentru comentarii.
Au nevoie de 200 mil. euro
Oficialii Daewoo Mangalia au declarat recent ca au nevoie de 200 mil. euro la capitalul social, din care statul ar trebui sa vina cu aproximativ 100 mil. euro.
Coreeni