Scandalul Udrea pare sa fi ajuns la ora primelor adevaruri incontestabile. O dezvaluire arunca in ridicol orice tafna viitoare a ministrului Turismului, indiferent de ticalosia evidenta a comisiei care o ancheteaza.
Intreaga dimensiune a vinei, nu stiu daca penala, dar in mod cert morala, sta ascunsa intr-un protocol, pana acum secret, semnat de d-na ministru cu conducerea BRD, in data de 28 aprilie, avand ca obiect campania publicitara de promovare a Romaniei ca destinatie turistica.
La punctul 2.2 al documentului, depus la comisia de ancheta si a caruia autenticitate nu a fost infirmata de minister, in cadrul acestei campanii "ministerul se obliga sa aduca la cunostinta publicului si sa promoveze numele, sigla, marca si imaginea Colaboratorului (BRD, adica), in calitate de colaborator/partener principal".
Potrivit protocolului, ministerul va cumpara spatiul publicitar in tara si in strainatate, iar BRD va plati spoturile publicitare asupra carora detine drepturile de proprietate intelectuala. Clipurile ii au, de altfel, ca protagonisti pe Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Gheorghe Hagi, care reprezinta imaginea acestei banci de mai multa vreme.
Dupa izbucnirea scandalului, surpriza!, BRD a cedat drepturile de proprietate intelectuala supra clipurilor printr-un act aditional, iar sigla sa a disparut de pe ecran, pentru "a ne face un cadou complet", a explicat, sugubat, un oficial al ministerului.
Veti spune, poate, ca nu e mare lucru. Un partener privat face clipul, ministerul nu il plateste cash, ci prin impartirea beneficiilor difuzarii, platita din bani publici. Din start, e principal greu de digerat promovarea pe bani publici a unei institutii private, dar sa zicem ca asta mai poate discuta in termeni contractuali avantajosi.
Filmul se rupe insa atunci cand adaugam un ultim detaliu scandalos.