Sute de bistriţeni şi-au depus cerere la registratura Primăriei sau au cerut relaţii, locurile de parcare au fost deja inventariate şi marcate de municipalitate, dar procedurile de atribuire, precum si regulamentul de folosire rămân neclare pentru majoritatea bistriţenilor. Mulţi se plâng că pot folosi locul închiriat doar de la ora 15,30 şi sunt îngrijoraţi ce se va întâmpla în caz de ocupare abuzivă.
Proiectul a trecut scrâşnit
Conducerea municipalităţii a reuşit să impună proiectul parcărilor de reşedinţă după numeroase poticneli şi două refuzuri ale Consiliului Local. Deşi a existat inclusiv o dezbatere publică, bistriţenii sunt nemulţumiţi de lipsa de informaţii şi spun că nu înţeleg cum va funcţiona hotărârea. Deşi regulamentul de funcţionare poate fi accesat pe internet, pe pagina Primăriei Bistriţa, şefii administraţiei promit că asociaţiile de locatari vor primi în timp util toate informaţiile: „ Deja unele asociaţii au fost informate cum stau lucrurile. Vom demara procedura pe cvartale, nu putem începe peste tot, în tot oraşul. Oamenii pot depune cereri la Asociaţiile de locatari, care vor ajunge la noi. De altfel în cazul licitaţiilor pentru locurile favorite, asociaţiile vor avea un om în comisie”, dă asigurări viceprimarul Florin Găurean.
Abonamentul doar pentru 16 ore
Abonamentele tip reşedinţă asigură folosirea locului de parcare de la ora 1530 până la ora 0800, scrie în regulament. „Deţinătorul unui abonament va putea folosi parcarea şi între orele 0800 şi 1530 fără să achite o taxă suplimentară, dar în cazul în care parcarea rămâne liberă, aceasta poate fi folosită de o altă persoană, până la ora 1530. Abonamentele se vor elibera de către Primăria Municipiului Bistriţa, prin Direcţia Patrimoniu pe perioada solicitată de deţinătorul autovehiculului, numai după achitarea tarifului lunar aprobat de Consiliul