În prag de campanie electorală, spiritele politice încep să se ciocnească. Pe toate planurile. Noul scandal care ţine prima pagină a ziarelor vizează acuzele potrivit cărora la Ministerul Turismului au fost cheltuite sume mari de bani fără justificare. Bineînţeles, s-a înfiinţat şi o comisie de anchetă, condusă de liberalul Ludovic Orban. Comisia atacă lipsa de transparenţă, afirmînd că ministrul Turismului nu a pus la dispoziţia anchetatorilor toate actele ce dovedesc legalitatea cheltuielilor. De cealaltă parte, Elena Udrea nu numai că respinge acuzele, numindu-le nefondate, dar, mai mult, acuză la rîndul ei legitimitatea comisiei, pe care o vede doar ca pe un pretext PNL de a denigra un ministru PD-L. Ministrul Udrea contestă zvonurile de delapidare, preşedintele liberal al comisiei face presiuni prin presă acuzînd reaua voinţă a ministrului, iar totul se transformă într-un bîlci în care vina valsează de la un partid la altul.
În tot acest timp, ce se întîmplă cu turismul românesc? Decade, şi atît operatorii străini cît şi investitorii se retrag, acuză lipsa infrastructurii, a serviciilor şi, pe scurt, a dorinţei de a se face ceva cu adevărat profitabil în acest domeniu, iar puţinele locuri turistice pe care România ar putea încă să le mai valorifice sînt lăsate de izbelişte, devenind probleme doar în discursurile şi gîlcevile politice. Iar în spatele tuturor acestor gîlcevi, se tot adună pe hîrtie statistici clare, financiare şi de viitor, care stau mărturie pentru declinul real al turismului în ţara noastră. Bunăoară, românii preferă străinătatea, chiar şi cei fără bani preferînd un sejur "în afară". E mai ieftin, e mai bun. Cel mai adesea, în topul vînzărilor de pachete turistice ale diferitelor agenţii figurează Bulgaria.
Iar Bulgaria este doar un prim termen de comparaţie pentru turismul în România. Paradoxal, avînd în vedere piciorul de egal