Retelele de hipermarketuri Carrefour, Real, Auchan si Cora au venituri anuale cumulate estimate la aproape 100 de milioane de euro din vanzarea produselor fabricate in interiorul magazinelor, care atrag clienti mizand pe strategia fast food-urilor.
Majoritatea retelelor de hipermarketuri au amenajat mici fast food-uri in interiorul magazinelor, care atrag si clienti noi fata de cei traditionali si contribuie cu circa 4-5% la vanzarile totale ale unei unitati.
Cele mai vandute produse preparate in bucataria retailerilor sunt puiul la rotisor si pizza, potrivit datelor oferite de reprezentantii hipermarketurilor Carrefour si Real.
"In medie, ponderea vanzarilor raioanelor de produse preparate in interiorul magazinelor (gastronomie si patiserie-cofetarie) in totalul vanzarilor unui hipermarket, in primul semestru al anului, a fost de 4%", spune Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania.
Tinand cont ca cele patru retele mari de hipermarketuri de pe piata care au mizat puternic pe laboratoarele proprii - Carrefour, Real, Auchan si Cora - au realizat anul trecut afaceri de 2,4 mld. euro, vanzarile in micile fast food-uri din hipermarketuri pot fi estimate la aproape 100 mil. euro. Celelalte retele de profil nu au comunicat date privind vanzarile realizate in acest sector.
Spre comparatie, McDonald's, cel mai mare lant de restaurante fast food de pe piata, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 109 mil. euro.
Unu din sapte clienti trece si pe la "bucatarie"
In Capitala, sectorul de produse home made din magazine poate aduce 4-6 mil. euro unei unitati, tinand cont ca sunt hipermarketuri care inregistreaza vanzari anuale chiar si de 100-150 mil. euro.
"In medie, aproximativ 15% din clientii magazinului trec si pe la raionul de gastronomie. Peste 30% din clientii Hot Corner (raioanele cu produse