Fotografiile cu care Michele Bressan şi Bogdan Gîrbovan s-au întors de curînd din "Trip la două stele" arhivează într-un fel amintirile de vacanţă pe care o mare familie şi le petrece în fostele perle ale litoralului românesc. Prin obiectivele celor doi, staţiunile de la Marea Neagră se văd chiar ca nişte foste perle, atîta vreme cît peisajul suspendat într-un indistinct timp al vacanţei poartă urmele mai multor reforme, de dinainte şi de după ’89. Marii familii care îşi regăseşte în fotografiile celor doi artişti portretul-robot al sejururilor estivale la două stele nu-i lipseşte nimic. Personajele, fie că sînt decupate ca portrete sau surprinse contextual, acoperă toate clasele, de la bătrîni în voluptuoase băi de nămol, cupluri de mai toate vîrstele, pînă la copii, alături de care gravitează cameriste în halate atemporale şi fotografi de plajă. Toţi împart acelaşi decor, reprezentat fără tentaţia Photoshop-ului sau a cadrului căutat/părtinitor: hotelurile fantomatice, parcurile de distracţii cu aer de muzeu vintage sau de fiare vechi, restaurantele, plajele care păstrează relicvele vizuale ale altor epoci şi apa, care încheie organic "the big picture". De componenta arhitecturală a litoralului 2009 s-a ocupat mai mult Bogdan Gîrbovan, practicant al "fotografiei directe" şi "detectiv" atent cînd vine vorba de detalii ale izului socialist deghizat.
Proiectul "Trip la două stele" a însemnat zece zile petrecute de fotografii Michele Bressan şi Bogdan Gîrbovan în hoteluri de două stele din staţiunile de pe litoralul românesc. Fotografiile, dublate, pentru extra-efecte de imersiune, de înregistrări audio şi video, construiesc ceea ce Bressan numeşte "view la 360°". Ca proiect, s-ar putea descrie ca fotografie gonzo, printr-un import al termenului. Subiectivitatea celor care declanşează nu face loc însă unor lucrări orgolioase, din moment ce ideea "Tripului l