Doi expati s-au asociat cu un român si au demarat un business prin care sa le rezolve strainilor problemele pe care le întâmpina în România. Ce faci când te opreste un politist în trafic, unde îti parchezi masina sau unde sa manânci în pauza de prânz.Toate aceste dileme pe care le are aproape orice expat care aterizeaza la Bucuresti, au dat nastere unei afaceri pe care nemtii Volker Moser, Christian Pauls si Cristian Bizau au pus-o pe picioare.
"Am întâmpinat diverse dificultaţi, de la a gasi o afenea cu internet wireless, pâna la zugravi", îşi aminteşte Volker Moser experienţa primelor luni petrecute în Bucureşti. Din iulie când au înfiintat firma si pâna în prezent actionarii au convins 150 de expati si 30 de companii sa plateasca pentru cursuri.
Pe lista elevilor celor trei "profesori" s-au numarat Jerry von Schaik, actionarul hotelului Remdrandt Hotel, Julio Dasaco, proprietarul magazinului cu specific italian Grano din Bucuresti şi Claudia Robineau, Managing Director Voestalpine România. Acestia au scos de pe card 50 de euro pentru un seminar "Welcome to Bucharest", care se axeaza pe problemele de zi cu zi, , în timp ce pentru a învata obiceiurile businessului românesc au platit 250 de euro. Astfel, expatii sunt învatati "abecedarul" vietii din România, sunt plimbati pe strazile Capitalei, iar când nici ghidul si nici cursurile nu sunt suficiente pentru strainul ratacit, exista întotdeuna un"city angel". "City angell"-ul care face parte din staff-ul City Compass îi poate ajuta pe expati la cumparaturi sau întâlniri cu autoritatile statului. Pentru ca, ajutând cât mai multi expati, veniturile City Compass cresc.
Cititi mai multe amanunte despre acest subiect în ultimul numar al revistei Forbes, ce se afla la chioscuri, începând de luni 24 august.