Pachetele de legi ale învăţământului propuse de Mircea Miclea şi Ecaterina Andronescu au atât plusuri, cât şi minusuri. Specialiştii în educaţie sunt de acord că ambele proiecte de legi reprezintă un pas înainte faţă de situaţia actuală. Ei spun că, din combinarea proiectelor, ar putea ieşi o lege bună. Timp de o săptămână, „Adevărul“ a prezentat pe larg prevederile din cele două pachete de legi ale educaţiei aflate în acest moment în discuţie. Experţii contactaţi de „Adevărul“ au ajuns la concluzia că ambele au atât părţi bune, cât şi minusuri.
„Mircea Miclea a introdus în proiectul său foarte multe noutăţi bine-venite, dar şi precizia doamnei Andronescu, cu care a elaborat Codul Educaţiei, este necesară. Cred că cea mai bună soluţie ar fi ca cele două legi să fie analizate şi să se aleagă doar părţile bune ale acestora“, a declarat Nicoletta Stoenescu, directoarea Grupului Şcolar „Electronică Industrială“ din Bucureşti.
Şeful Comisiei prezidenţiale pentru educaţie, Mircea Miclea, susţine că legile sale au două puncte tari. Pe de o parte, schimbarea sistemului de evaluare şi curriculumul la dispoziţia şcolii. Pe de altă parte, depolitizarea funcţiilor din învăţământ.
„Evaluarea propusă de mine schimbă implicit şi modul de învăţare şi de predare. În privinţa finanţării am propus finanţarea de bază pe elev, atât pentru învăţământul preuniverstar de stat cât şi pentru cel privat, ceea ce va duce la o concurenţă mai mare în educaţie“, a spus Mircea Miclea.
Marga îl critică pe Miclea
Şeful Comisiei prezidenţiale vrea introducerea grupei pregătitoare de la grădiniţă în ciclul primar. Andrei Marga, fost ministru al Educaţiei şi rector al Universitaţii „Babeş Bolyai“ din Cluj-Napoca, susţine:
„Este o aberaţie să aduci copiii la şcoală la cinci ani. România nu are nevoie acum de extinderea