Madonna, o întreagă maşinărie de marketing, pe care ea însăşi o controlează, s-a transformat de-a lungul anilor într-un simbol al perpetuei mişcări şi reinventări. Sursa: AP PhotoSursa: NorthFotoSursa: NorthFotoSursa: Reuters
1 /.
Încă de la debutul său muzical, la începutul anilor ’80, odată cu apariţia primului material discografic numit „Madonna”, cântăreaţa s-a impus ca un model în rândul femeilor, atât prin înfăţişarea ei, cât şi prin felul non-conformist în care obişnuia să se îmbrace, să pozeze sau să apară în videoclipuri.
Dacă la începuturile sale Madonna şi-a definit stilul prin bluze de dantelă, machiaj strident, fuste purtate peste pantaloni ori bijuterii de care erau agăţate cruci, astăzi, după peste 20 de ani de carieră muzicală, „regina muzicii pop” apare în faţa a milioane de fani purtând îmbrăcăminte la fel de extravagantă şi extrem de sexy.
„O ţinută care va face istorie”
Designerul Ricardo Tisci, de la casa de modă Givenchy (una dintre cele care i-au creat Madonnei ţinutele pentru turneul „Sticky & Sweet”) spune despre ţinuta divei pop: „Am vrut să îi creez Madonnei o imagine iconică. În deschiderea concertului ea poartă o ţinută care va face istorie. Am vrut să îi creez ceva special, care să o facă mai puternică, pentru că ea vrea să fie şi mai puternică”.
Transformarea Madonnei începe chiar de la cel de-al doilea album al ei, „Like a Virgin” (care s-a vândut peste 21 de milioane de copii în întreaga lume), când artista a apărut la premiile MTV Video Music Awards, din 1984, îmbrăcată într-o rochie de mireasă şi purtând o centură cu însemnul „Toy Boy”. Popularitatea cântăreţei a crescut foarte mult după ce, în timpul show-ului, a făcut câteva mişcări sexuale sugestive şi şi-a ridicat rochia până în punctul în care i s-a văzut jartiera.
În acest fel, Madonna a început