Anul scurs, de la instalarea crizei in Romania, in septembrie 2008, aduce vesti bune pentru site-urile de recrutare – numarul de clienti unici a crescut exploziv, baza de CV-uri s-a imbogatit cu cateva sute de mii de aplicatii, iar persoanele disponibilizate contabilizeaza fiecare oferta de job.
Lider pe piata locala de recrutare online, site-ul eJobs a inregistrat in intervalul ianuarie – iulie 2009 o medie lunara de 48 de milioane de vizualizari si aproximativ 1,7 milioane de clienti unici, potrivit Studiului de Audieta si Trafic Intrnet (SATI). BestJobs, al doilea jucator de pe piata, a raportat o crestere de 24% a numarului de afisari, pana la 28 de milioane lunar si o medie de 850 000 de clienti unici in 2009, conform SATI. Myjob a inregistrat o medie de 400 000 de clienti unici si de 7 milioane de vizite in intervalul ianuarie - iulie 2009, conform Trafic.ro, datele nefiind disponibile pe SATI.
In numai cateva luni criza a schimbat perceptia candidatilor asupra ritmului si selectivitatii in momentul aplicarii pentru un job. Numarul masiv de disponibilizati din primele trei luni ale anului 2009 combinat cu stoparea angajarilor si absenta din organigrama a posturilor nou infiintate au impins candidatii sa aplice haotic, nediscriminativ la aproape orice job care le atragea atentia. Recordul de aplicatii a fost obtinut de o pozitie de asistent manager, la care peste 12.000 de persoane au depus CV-uri.
“Sunt job-uri la care s-au trimis peste 1.000 de cv-uri pentru fiecare pozitie in parte”, sustine Laura Chilom, consultant HR al eJobs.
“In general, este vorba despre pozitii care nu necesita, la nivel de entry-level, studii de specialitate sau experienta anterioara. De aceea, cel mai mare numar de aplicatii se inregistreaza in domeniile vanzari si servicii clienti”, explica si Mariana Francu, project manager Myjob.
Pentru putea aplica l